În folclorul slav, Baba Yaga are mai multe durabile atribute : este capabil de a vrăji, zboara in un mortar, trăieşte în pădure într- o colibă pe picioare de pui, înconjurat de un gard de oase umane cu cranii. Este pentru a atrage mei colegi buni, tineri şi copii şi se prăjeşte-le în cuptor (Baba Yaga - un canibal ). Se urmăreşte victimele sale într-un mojar, cerând ei pistil si matura de măturat strada urme (mătură). Potrivit specialist proeminent în teoria şi istoria de folclor B. J. Propp, există trei tipuri de Baba Yaga: dătătorul (ea dă cal erou magic sau obiect magic); copii pohititelnitsa, Baba Yaga este un razboinic, lupta "nu este pentru viaţă şi de moarte," eroul din poveste se mută la un alt nivelul de maturitate. În această murdărie şi agresivitate de Baba Yaga nu este caracteristicile sale dominante, ci doar o manifestare a iraţionale, nu este de natură deterministă. O astfel de erou este în folclorul german: Frau Holle, sau Bert. [1]
Natura duala a Baba Yaga în folclorul conectat, în primul rând, cu imaginea de amanta de pădure, care ar trebui să fie împace al doilea, imaginea de o creatură malefică, pune copiilor pe lopata pentru RFI. Aceasta imagine a Baba Yaga este asociat cu funcţia de preoteasă realizarea unei adolescente de ritual de iniţiere [2]. Deci, de multe poveşti, Baba Yaga vrea să mănânce erou, dar fie hrănite, adăpate, lasă-l să meargă, oferind mingea cu el, sau unele cunoştinţe secrete, sau de însuşi eroul scapă.
Prin derogare de Baba Yaga în lucrarea sa solicitat în mod repetat scriitori şi poeţi ruşi A. Puşkin, B. Zhukovsky ("Povestea lui Ivan Tareviciului şi Wolf Grey"), Alexei Tolstoi, Vladimir Narbut şi alte interpretări pitoreşti de imaginea ei au devenit larg răspândită printre artistii ale Epocii de Argint : Ivan Bilibin, Viktor Vasnetsov, Alexandre Benois, Elena Polenova, Ivan Malyutina şi altele
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu